31 juli 2014

Idag red jag min andra lektion på Tjejen för Camilla och det var ju några månader sen sist. Fick mycket beröm och det är skönt att höra att hon ser stark ut i kroppen för hon är ju min porslinshäst så jag är ju fånigare än fånigast med denna häst. Hon har kommit in tidigare på kvällarna denna vecka pga åska och annat. Men hon tar det så himla bra hon verkar till och med gilla sin egna box som hon får stå och slappa in några timmar.

Hennes box granne har kommit hem från betet och dom såg ut att trivas ihop. Nu i helgen startar jourerna och till veckan börjar personalen jobba så helt plötsligt behöver jag inte ta ut hästen på morgonen och på helgen behöver jag varken ta in eller ut själv. Känns som rena lyxen nu när man vant sig att göra allt själv varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar