30 juli 2014

Igår blev det ett premiär pass i ridhuset. Det är verkligen skönt att flytta in när alla inte hunnit tillbaka från betet än. Det gick iaf riktigt bra när jag började sätta lite krav på damen som annars gärna svamlar lite för att smita och det är klart att hon fortsätter om jag bara sitter och åker där uppe. Men det blev ordning på ryttaren och då jäklar började lilla hästen att jobba så fint. Jag blev lite chockad för hon tog fram helt otroligt fina gångarter och gjorde öppna, sluta och skänkelvikning med ett flyt som jag tidigare inte känt.

Idag tog vi en promenad i omgivningarna runt stallet. Vi kollade in och gick igenom en tunnel som man måste passera för att rida ut åt ena hållet. Såklart klarade Tjejen det galant och man kan ju inte annat än bli löjligt lycklig över denna lilla fina tjej!

Imorgon blir det äntligen lektion för Camilla. Har pga ekonomin som kommer hand i hand med husköp, student inkomst och avlivning av häst varit tvungen att prioritera pengarna på annat. Så sen november när jag hämtade Tjejen har jag bara ridit lektion för henne en gång. Det har hunnit hända en hel del sen november också så det ska bli riktigt kul att få lite feedback på hur mycket man kan pressa och vad vi ska gå vidare med så man inte bara fastnar i samma spår.

1 kommentar: