23 juli 2014

Kommentarerna man får när man flyttar in på en ridanläggning där allt är svart eller vitt och man har en skäck.

"Det där ser ut som en häst man rider western på! Vad rider du?"
"Jag rider bara i bland har jag westernsadel och ibland engelsk sadel men jag brukar rida vilken sadel jag än har. Jag gör det jag vill göra den dagen."
"Jaha ja det är ju klart fast visst är det en sånn man brukar rida western på?"
Whaaaaaat? Det är en färg det kvittar väl vad hästen har för färg det måste ju inte vara en westernhäst för att den är skäck. En häst är ju ändå bara en häst vad ryttaren sen väljer att kalla sin ridning så är det ju ändå bara ridning det handlar om..

En annan kommentar:
"Den där western föreningen brukar hyra hela anläggningen och ha tävlingar här på sommaren."
Okej? Jag har tänkt ställa upp i en westerntävling det är vårat mål men jag har inte berättat det för dig än? Som sagt skäck...

Annars trivs jag prima! Det är trevliga människor som har varit väldigt hjälpsamma även fast dom alla tror att vi är ett western ekipage fast vi egentligen bara är ett ekipage utan titel alls.

2 kommentarer:

  1. Ja herregud, du gör det bra ;) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Nämen det vet väl alla att fläckiga hästar är såna dära kowboj hästar =)

    SvaraRadera