13 juli 2014

Ridtur på min fläckiga snygging ikväll själv ut i björnskogen och det gick skit bra. Det blev en hel del miljöträning hon var så himla tuff och klarade allt galant. Först bil möte med väldigt exemplarisk bilist som dessutom fått ett samtal innan om att jag var ute själv. ;) Sen hittade vi markduk med lite grus på som låg över vägen och var typ 8 m långt tjejen tittade lite men gick fint på hela tiden och funderade väl mest på vad den gjorde där. Sen över en trä bro med strömmande vatten under som hon gått över en handfull gånger nu dessutom alla med uppsutten ryttare. Hon bara klampar på min fina tjej utan att bli rädd. Stolt matte! Sen två stora lösa hundar som gjorde ett utfall mot henne, hon kollar  bara på dom som att dom var dum i huvudet sen red vi hem. Helt underbar tur med min go gumma!

Sen är jag så sjukt glad för att vi fått en egen träningstid på Råne ridklubb för we och trail träning. Komme bli så roligt att kunna träna det med andra ekipage på hemma plan. Det kommer vara drop in träning så ridhuskort är det ända som krävs. Bara höra av sig om man vill vara med. :)

1 kommentar: