21 juli 2014

I fredags efter jobbet hämtade David upp mig med hans föräldrars husbil som vi fick låna. Det bar av mot pite havsbad och jag ska erkänna att jag kände mig lite skeptisk när han först bokade våran lilla tripp en vecka tidigare. Jag har ju varit på pite havsbad tidigare och har väl inte direkt haft värsta wow känslan. Men så fel man kan ha! Campingen var super fin och det fanns flera restauranger att välja på i olika prisklasser, stranden hade finkornig sand långgrunt och varmt vatten. På söndagen var det så lyckat beach loppis perfekt för mig som älskar loppis.

Mindre lyckat var väl att Tjejen skadade sig på andra bakbenet på fredag kväll. Men hon överlevde till söndag, C kollade såklart till såret och la om det. Dom två damerna kom inte överens och det gick inte att ha dom i samma hage. Så igår så flyttade vi in på ridklubben något chockad över den snabba in flytten och lite rädd för dom där hästmänniskorna, ja jag är ju också en sån men jag är ändå rädd för andra sådana. Återigen helt i onödan jag lyckades flytta in precis när dom alternativa hästmänniskorna kom tillbaka från betet. Så alla är super gulliga och efter en dag så storm trivs jag! Tjejen går i en egen sommar hage en bra bit från dom andra, hon ser dom men dom står ändå långt bort. Det är skönt för när dom gick in på kvällen och hon var själv kvar ute så gick hon lugnt och betade, kollade lite men väntade tills matte behagade att komma hem från jobbet. Snacka om att man blir en stolt häst mamma då när hon är så himla tuff och cool!

Älskade häst som efter första natten i stallet var sten cool och dessutom hade varit så renlig att det bara tog några minuter att mocka. Ja detta kan jag vänja mig vid! Red lite på banan idag för att motionera kreaturet så att hon inte bygger upp för mycket energi och jag kan inte annat än fortsätta vara stolt hon är bara bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar