14 september 2011

Igår var min nya skötare med för första gången. Å det gick riktigt bra med båda tycker jag. Känns rätt skönt att ha två faktisk och få lite mer avlastning. Eller ja snarare att hästarna rids då jag inte orkar. För vila hade dom fått göra i alla fall annars.

Frågan om jag ville ha nått betalt kom upp och jag är verkligen helt hopplös på den fronten. Själv klart hade de ju suttit fint med en 500 mindre att betala till varje skoning tex. Men jag är för snäll för att kunna ta betalt. Istället kom jag fram till att då är det bättre om dom pengarna som hon hade gett till mig används till lektioner på mina hästar i kraftskapande ridkonst. Så det blir nog bra ändå.

Pyssel vädret fortsätter och nästa projekt blir att virka en filt i en massa fina färger. Ska bara hämta virknål så kan jag sätta igång med evighets projektet.

Hejs svejs

1 kommentar: