27 januari 2013

Igår var det dags för Camilla lektion igen är sjukt nöjd över mig och Barry. Det jag trodde var en smärre livskris för oss var väl snarare bara ett steg i rätt riktning. Red barbacka då jag gjorde det för någon dag sen och upplevde att allt var så mycket enklare och att han lyssnade bättre. Det häftiga var att jag inte ens reflekterade över att jag satt barbacka. Hade lika gärna kunnat vara en sadel i mellan oss och det kändes ju himla coolt.

Nu när vi har sorterat med mig en massa så tyckte C att vi var redo för att gå vidare och börja med Barry. Jag trodde hon skämta när hon sa det. Inte var ju vi redo för det! Vi hade ju precis backat 20 steg åt andra hållet fattade inte hon det? Haha och ja så fel man kan ha. Allt bara föll på plats vi gjorde det vi skulle och en massa där till. Vi började jobba i ett mer samlat tempo i både trav och skritt. Vilket jag för ett halv år sen aldrig hade trott var möjligt utan stång. Är så glad över att jag slutade rida med den i somras för nu är vi verkligen på väg mot mina drömmar.

Sen provade vi dressyr sadeln och den ligger bra så det var ju skönt att höra. Däremot är lägsta punkten i sitsen lite långt bak och det kan ju göra att Barry uppfattar det som att jag driver på han hela tiden. Vilket också kan förklara min otroligt pigga häst på sistone. Så nu är frågan ha kvar espaniolan eller inte? Lutar åt inte då jag inte har råd att ha två så dyra sadlar..

1 kommentar:

  1. Kul att det gick så bra.
    Det går inte att stoppa om sadeln så att du inte "driver" med sätet?

    SvaraRadera