28 augusti 2014

Min underbara lilla häst! Hon är bara så fantastisk!

Kände mig allmänt stressad och slut ikväll men tyckte ändå att jag behövde låta tjejen röra på sig. Barbacka i ridhuset blev det, jag var skit spänd i början så det blev andnings övningar för mig när vi skritta fram. Fortfarande spänd när vi skulle börja arbeta lite, men tänkte att det släpper när jag blir fokuserad. Det gjorde det också jag blev avslappnad och hästen blev avslappnad. Det som är så härligt med att rida barbacka är att man känner alla detaljer mycket mer. Vilken känsla när hon höjde ryggen när vi travade fram, jag vet att hon kommer in med bakbenen när jag rider men inte så tidigt. Vi har kommit så mycket längre än jag själv fattat. Hade redan innan bestämt att jag var trött och det inte var läge för galopp, med risk för att trilla av.

Vi jobbar på och som vanligt när jag rider barbacka å allt går bra så får jag en sån lust att just galoppera för att alla bitar bara faller på plats. Självklart kan jag inte motstå den frestelsen så vi galopperar och Tjejen är så mån om mig i det läget och galopperar så samlat och fint. Stoltaste matten i stan! Haha sen när vi tar en till galopp så tar hon ett glatt skutt på stället, finns det nått underbarare än när ens häst verkar vara precis lika lycklig som en själv? Skulle inte tro det! :D

5 kommentarer:

  1. Det är väl så det ska vara Malin, lycka! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa Malin <3
    Chricko

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja hon var mest sur på den lilla ponyn när vi möttes och den galopperade man det var bara just då som öronen åkte bak, sen var hon lite fundersam på Bulta när hon backade, hon trodde nog att det var mot henne hon for med rumpan. Tjejjen verkade det som att hon ansåg som sin vän där inne =) Ville gärna åt erat håll och gå efter.

    SvaraRadera
  4. Tack Malin, man är nog skadad av omvärlden!

    SvaraRadera
  5. Ja så är det, hästfolk, vissa hästfolk är lite lättare att umgås med.

    SvaraRadera