18 augusti 2014

Min hovis ligger tydligen efter det får man iaf höra från andra håll suck.. Hen kan ju iaf säga det när man hör av sig så man vet. Efter att ha blivit ignorerad i två veckor så tog jag saken i egna händer och verkade hästen själv. Vill inte ha en annan hovis en den jag har för jag litar bara på hen. Nej jag har ingen utbildning är själv lärd och har studerat hovis noggrant i flera år. Har tidigare bara undhålls raspat eftersom jag har barfota häst. Men måste iaf säga att jag är grymt nöjd över resultatet och vinklarna på hoven tycker jag själv ser okej ut. Sen får ju hovis så klart titta på hovarna när hen nu har tid.. Eller snarare nästa verkning men ja så kan man också göra om man heter malin och gillar att göra saker själv.

Lilla hästen trivs bra på anläggningen och väntar snällt ute själv tills jag kommer. Till och med i spö regn och fast alla andra hästar har fått gå in. Jag vill ha henne ute själv så dom andra människorna på anläggningen är inte på nått sett hemska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar