22 april 2014

I fredags var jag med tjejen till Boden på we träning. Jag vart  stolt över min tjej som gick in i transporten efter övertalning när vi skulle dit och på typ 2 min när vi skulle hem. Jag har ju lite bagage av svårlastade hästar eftersom jag stått och försökt lasta zäta i säkert 15 timmar på tre lastningar totalt. Så då blir jag extra glad när jag får en lätt lastad häst. Sen i ridhuset så skötte hon sig galant! Ridhus är hennes naturliga miljö just nu. Låter lite tragiskt men kommer man från ett försäljningstall så är det nog det man tränat mest på. Ute är fortfarande träd speciellt i blåst lite läskiga och så dom där människorna son verkar hoppa fram lite var stans. Men det tycker jag inte är nått problem hon behöver bara tid att vänja sig. Hon har lugnat ner sig väldigt mycket bara på 5 månader så om ett år tror jag inte hon bryr sig ett skvatt förutom när hon själv vill då.

Det var typ 8 hästar totalt i ridhuset och lite olika hinder på det. Inga problem tyckte tjejen som älskar människor och alla slags djur. Så vi hade inte kunnat få en bättre första tur. Nu längtar jag tills jag får åka iväg igen med henne.

2 kommentarer:

  1. Malin Stovèn2014-04-22 22:03

    Kul! Jag vill följa med! Kan agera skötare:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får du jätte gärna göra! :)

      Radera