02 april 2014

Då blev man en häst rikare! Idag så skrev vi kontrakt och Tjejen blev äntligen min. Mycket spännande är på g. Från sommaren har jag även en stallplats i råneå så då flyttar Tjejen dit. Det är ett stort steg för mig som stortrivs i bensbyn men får jag välja mellan 5 min restid eller 30 min enkelväg så väljer jag ju så klart det första. Då får vi se hur det går för henne att stå på box, förhoppningsvis bra. Hade jag kunnat välja hade det varit lösdrift men då blir det längre till stallet. Så nu är Malin lite ego så ser vi om det kan bli bra för Tjejen också. Om inte så löser det sig.

Just nu står jag ju med två hästar dock inte den andra på heltid vilket är tur för då hade jag inte pallat. Jag är en person som helst har allt planerat, sen kan man ändra planen efterhand eller ja helst inte andra men jag kan själv göra det utan att jag stör mig på det. Haha ja min man kan ju bli lite galen på detta då jag har väldigt svårt för förändringar som jag inte själv kommit på.

Så nu har jag då iaf betat av lite på min ostrukturerade sida och har bara lite kvar så kan jag känna mig lugn igen. Om jag känner mig själv rätt så har jag hittat på en massa nya saker innan dess och då är det enligt mig lika kaos. Människan måste ju vara otroligt osmart ibland?

Mitt hästeri har nått nya höjder och ja jag vet inte riktigt vad jag ska tycka själv ens mer än att jag är fullkomligt galen. Allt består bara av en massa häst tänk hela tiden nu. Älskar hästar och känner mig som 14!

1 kommentar:

  1. Grattis till din nya häst! Och det låter underbart tycker jag, att vara hästnörd! :D

    SvaraRadera