03 februari 2013

Idag for jag och Barry ut på en underbar tur i skogen. Mycket snö tunga träd hängde ner över vägen så det blev perfekt för galopp intervaller. Finaste killen gjorde några riktigt snygga fattningar från skritt. På hemvägen fick vi till lite mer bakbens aktivitet och oj så stolt matte var! En snöslunga resulterade i super fin samlad trav. Märks tydligt nu att han är mer framåt med sadeln. Jag måste slappna av i sadeln och rida med sitsen för så fort jag slarvar och spänner mig så ökar han. Vilket inte är konstigt med tanke på att han nog uppfattar den som drivande. Däremot tror jag faktiskt att jag ska ha kvar den och sälja espaniolan. Det känns som att vi kommer fixa det iaf det ända som krävs är lite arbete.

Nä nu ska jag sova! Längtar så tills jag får rida imorgon. Efter stallet blir det att fara ut till storheden och kolla servetter,dukar och skedar till bröllopet. Här är man ute i god tid.

1 kommentar:

  1. Kul att galoppen går så bra :) Sälj sadeln till Lena ;)

    SvaraRadera