23 februari 2013

Som vanligt så är det hon bakom spakarna allt hänger på. Jag har ridit mycket barbacka på sistone, då sadeln och jag inte riktigt kommit överens. Men i veckan så föll allt på plats. Jag måste lära mig att vara bestämd och det gäller inte bara med Barry det gäller Demon också. Det måste jag redan från början ställa in mig på så vi inte måste hålla på å svamla en massa. I torsdags hade jag iaf koll på spakarna och oj så bra det gick! Helt underbar känsla när hästen själv börjar söka sig mot rätt form utan att man har nått i handen och man får massa frustningar. snacka om bekräftelse på att man är på väg åt rätt håll!

Imorgon är det lektioner igen men jag hoppar denna gång, red ju ändå förra söndagen så. Istället blir det backen och det ska bli sjukt kul. Bara åkt en gång i vinter med nya brädan så nu är det då dags när vädret är lite varmare.

1 kommentar:

  1. Jag rider också mest barbacka just nu, ger bra balans & man kan känna hästen, nyttigt!

    SvaraRadera