27 juni 2013

Alltså det typ jobbigaste med hela bröllopsfesten är alla dessa allergier. Vi har inte bett om att man ska säga till om allergier man har. Vi tänkte inte på det när vi gjorde inbjudningarna. Men samtidigt tycker jag att man kanske förstår också att vi inte kan ha 80 pers olika allergier i huvudet eller ens veta om dom?

Visst vi kan ju köpa en påse med potatis och koka åt dom som har mjölkallergier av olika slag om dom inte kan äta gratängen. Men jag tycker ändå att det ligger på ens eget ansvar att kolla så det finns mat som man kan äta. Jag tar ju oftast med mig eget vegetariskt tillbehör om det inte serveras fisk om jag åker på någon fest där det ska ätas innan.

Så man försöker ju göra sitt bästa i att visa hänsyn men jag tycker ändå att man kanske kan ta en tablett om man vet att det hjälper för att underlätta för oss. Tårtorna som jag gör själv blir så klart laktos fria. Men känns krångligare med maten som man beställer. För helst av allt vill man ju bara att allt ska bli rätt så det inte tjorvas till en massa och slutar med att vi står där utan mat..

Nästa fest jag planerar blir då helt klart utan mat. För det känns bara så jävla jobbigt!

1 kommentar:

  1. Såklart att alla får ta sitt eget ansvar över sin allergi! Du måste posta massor med bilder från bröllopet sen!! :) Kram!

    SvaraRadera