15 november 2014

Varje fredag har vi we träning i ridhuset. Kan en fredag kväll bli bättre än så? Nej verkligen inte! Från början var de lite ostrukturerade eftersom vi inte riktigt visste hur vi skulle lägga upp det. Sen några veckor så har börjat träna på bana varje fredag och inte bara enstaka hinder och det ger verkligen så mycket mer. Ett plus är ju att hästarna älskar det!

Tjejen har börjar tagga igång ordentligt de sista gångerna, igår hade överskottsenergin gått till nya nivåer så då stod vi på bakbenen några gånger och skutta lite med bakbenen är vi också duktiga på. Hon är då vigolant min lilla tjej. Tur hon går att kontrollera iaf trots överskottsenergi.

Så fort vi börjar rida banan så blir hon hel skärpt hon har verkligen fattat grejen och vill verkligen göra rätt hela tiden.

Imorgon ska jag på grönt kort kurs i Boden, för i sommar planeras den första we tävlingen i norrbotten att gå av stapeln. Så det är bara fortsätta träna.

4 kommentarer:

  1. Spännande Malin, borde komma å kika nån kväll :) Är ni många?

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Jag hoppas jag och Stråla kan komma snart igen =)

    SvaraRadera
  3. Tack vad snälla ord. Jo men jag är nog lite för sträng med mig själv. Förväntar mig att det ska se ut som Charlotte och Valegro liksom =/
    =P Då kan man inte bli annat än besviken.

    Fast samtidigt så vet jag att jag kan rida bättre än på filmen också.

    SvaraRadera
  4. Det hjälper inte för mig, det blir nästan bara värre då =S

    SvaraRadera