08 mars 2014

Min tjej är verkligen världens bästa är så glad att denna häst kom till mig för hon gör mig så galet lycklig nästan alla dagar i veckan. Idag red jag ut trots storm, jag kan erkänna att idag funderade jag iaf en gång extra på om jag är riktigt frisk. Kom än en gång fram till att det är jag inte så självklart så trotsade jag blåsten. Tjejen har blivit så himla tuff och reflekterade mestadels inte ens att det blåste ute. För två månader sen så var hon ganska så mycket sprättigare. Hon svängde självmant in på en väg som vi tidigare aldrig gått på så jag uppskattade hennes nyfikenhet och det blev en rejäl plums tur. En sån där då Barry efter två tre meter hade sagt att detta går inte. Tjejen är inte den som bangar direkt utan hon kämpade på och verkade ha inställningen om du har sagt att det går så gör det såklart också det. Snacka om att jag efter 20 mins plums i skogen kände mig helt paff över hennes prestation. Det var ganska så djupt på vissa ställen och när man stannar och kollar hur hon verkar må så är hon helt oberörd?. Barry hade vid detta tillfälle varit helt övertygad om att han inte längre kan stå upp för att han är så trött typ. Hon är helt otroligt uthållig och har ett otroligt driv. Tur att jag inte är en tränings narkoman utan den mer försiktiga typen annars hade vi nog inte kompletterat varandra lika bra.

Har även lagt märke till när jag ser hästar av olika slag så har jag helt plötsligt från att tycka att skäckar är typ det fulaste som finns till nått alldeles jätte fint. Haha snacka om att man är partisk!

1 kommentar:

  1. Härligt att läsa Malin<3 Baroc avskyr djupsnö och brukar totalvägra direkt det tar emot. Trollgutt är som tur av naturen lite flitigare. Chricko

    SvaraRadera