20 oktober 2013

Idag hände nått så fantastiskt att jag inte riktigt vågar tro att det är sant. Camilla lektion äntligen! En månad sen sist och jag har verkligen längtat. Jag och Barry har haft en period då vi inte riktigt varit på samma sida. Det har varit så mycket med all bröllops planering och samtidigt var jag så trött och slut på jobbet och det har ju skinit igenom så klart i min ridning. Jag har inte varit med, jag har inte ridit min häst utan snarare halv åkt och inte fattat vad som händer.. Men nu några månader senare av vila är vi tillbaka! Äntligen har jag bläddrat fram och är på samma sida som min fina prins.

Nu till det fantastiska. Vi har idag tagit våra absolut första piaffsteg!! Alltså jag kan ju säga att jag blev så paff så jag blev stum. Visste inte vad jag skulle säga kollade bara på Camilla och bekräftade att jag känt rätt. Tänk att jag har ridit för Camilla i lite mer än ett år och att vi har utvecklats så här mycket på den tiden. Från att vara helt vilse och inte veta varken ut eller in till att känna kontroll över fyra ben på en häst med enorm egen vilja. Att dessutom göra det på tränsbett och utan touchering känns super häftigt. Tanken idag var egentligen inte piaff utan vi jobbade vidare med öppna på volt och att samla på det yttre bakbenet mellan dom sidförande rörelserna. Sen skulle vi nosa på halva steg inte allt idag men så småningom. Men när Camilla ber mig att växelvis flytta och samla så tog han hipps vipps några piaff steg och det kommer jag kunna leva på så länge för det var verkligen en helt underbar känsla!

Efter det så avslutade vi med att visa fröken våran nya fina galopp som ramlade på plats för några veckor sen. Nog är han så fin så fin min prins!

1 kommentar: